juni 2016

Opinionsbildning i massmedia gällande flyktingpolitik

2016-12-01T10:44:08+02:00juni 4, 2016 1:00 e m|

Flyktingkatastrof

Jag har i ett arbete studerat hur opinionsbildningen gällande flykting- och migrationsfrågor sker hos de fyra stora ledarsidorna i Sverige; Aftonbladet, Dagens Nyheter, Expressen och Svenska Dagbladet.

Denna studie tar sin utgångspunkt i det skifte i svensk migrationspolitik som skedde hösten 2015 och undersöker hur detta

september 2012

Sverigedemokraterna – partiet med hatet som största drivstjärna!

2016-12-01T10:46:17+02:00september 2, 2012 7:20 e m|

Sverigedemokraternas paradgren är att utmåla sig själva som offer. Detta är nämligen grundtanken inom Sverigedemokraternas strategi att nå ut till folket – att spela på missnöje och att påtala att hela värden är emot dem.

Förvisso har många av de övriga partierna tvekat i sitt bemötande av Sverigedemokraterna och gjort detta med totalt felaktiga metoder

Till toppen